De eerste dag op de boot (Day at See) - Reisverslag uit Caibarién, Cuba van stanenfer - WaarBenJij.nu De eerste dag op de boot (Day at See) - Reisverslag uit Caibarién, Cuba van stanenfer - WaarBenJij.nu

De eerste dag op de boot (Day at See)

Door: Fer en Stan

25 Februari 2014 | Cuba, Caibarién

Vandaag onze eerste dag op zee, we beginnen de dag rustig en slapen wat uit. Zodra we wakker zijn gaan we naar het windjammer cafe op het achterdek van het schip. In de windjammer kan je echt alles krijgen wat je je maar kan voorstellen bij een echt Amerikaans ontbijt. Na de vroege maaltijd gingen we richting het bovendek om even lekker te gaan zonnen. Omdat het erg goed weer is is er bijna nergens een plekje meer vrij, maar gelukkig hebben we onze gouden pasjes en is er een speciaal dek voor mensen met een suite gereserveerd. Ook hier lag het inmiddels aardig vol. Er bleken aardig wat mensen die hier niet mochten zijn en werden dus weggestuurd door de Deck Patrol. Met een hangende pootjes en een jaloerse blik keken zij toe hoe wij nu hun plaats in namen op het mooie bovendek genieten we een heerlijk extra luxe ligbed op dek 13 van het schip. Vanaf dit dek heb je ook een goed overzicht over het zwembad op het schip, aan de ene kant kijk je uit over het grote zwembad en aan de andere kant op het solarium, dit is een leuk afgeschermd zwembad met ligbedjes waar krijsende kinderen niet welkom zijn. Na een tijdje te hebben geluierd vind Stan het tijd om het zwembad eens te gaan keuren. Al snel komt deze door de test en voldoet aan alle verwachtingen die we na de laatste cruise hebben gesteld.
Na het zwembad zijn we de jacuzzi ingedoken, dit is heerlijk ontspannen in het heerlijk warme water. Vanaf het dek waar we liggen hebben we een goed zicht op Cuba waar we omheen moeten om in Labadee, Haiti aan te komen morgen.
Aan boord van ons schip is een flowrider, dit is een bak met water waarin een kunstmatige golf wordt gecreëerd. Stan wilde deze natuurlijk uitproberen en heeft geprobeerd om om de plank te blijven staan. Dit lukt heel even en was toch iets minder makkelijk dan het eruit zag, gelukkig is het hem wel gelukt om al zijn botten heel te houden en niet kreupel of mank terug naar huis te keren. Fer heeft het allemaal gefilmd met zijn GoPro, de foto’s en filmpjes volgen nog.
Na het avontuur op de flowrider is het alweer een uur of 5 ’s avonds. Het zwemmen is mooi geweest voor vandaag en we gaan richting onze hut, na een douche om het zwembadwater van ons af te spoelen, kleden we ons om en maken ons klaar voor de formal night, dit is een avond waarin je geacht wordt om netjes gekleed aan het diner te verschijnen. Deze Capain’s party is eigenlijk bedoeld om mooie foto’s te laten maken en deze voor veel te veel geld te kopen.($ 21 per foto) Dit hebben we niet gedaan, wel zijn we naar het praatje van onze Kapitein gaan luisteren onder het genot van een fijn glaasje champagne. Inmiddels is het al weer etenstijd en gaan we richting de Dining Room. Onze tafelgenoten zijn nog steeds niet komen opdagen maar onze waiter zorgt voor het nodige vermaak. Fer begint zijn maaltijd met een heerlijke knoflooksoep en Stan met een koude mango soep. Kwam een heerlijk klaargemaakte kip voor Fer op tafel, voor Stan was het lekker steak op het menu, de maaltijd sloten we voor Stan af met een Creme Brullee met banaan en Fer een zogeheten Dame Blanche. Na het eten zijn we eventjes naar het Casino gegaan, Stan vond het Poker erg leuk om te zien terwijl Fer de roulette interessanter vond. Wijselijk genoeg hebben we onze dollars in onze zak gehouden en hebben daarmee meer gewonnen dan de meeste spelers aan tafel. Er was zelfs iemand die binnen een kwartier $300 dollar op de verkeerde nummers zette en met een illusie armer het casino verliet. Hierna zijn we naar de Late Night Comedy gegaan die op het programma stond, de show wordt gedaan door een bekende comedian uit New York en bestond voornamelijk uit vrij grove grappen, omdat de grappen allemaal net op het randje zijn van het algemeen toelaatbare niveau zijn ze best grappig. Inmiddels is het al weer woensdag en zijn we een paar uurtjes slapen van Labadee verwijdert en zoeken we onze bedjes op.