De reis naar Ft. Lauderdale - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van stanenfer - WaarBenJij.nu De reis naar Ft. Lauderdale - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van stanenfer - WaarBenJij.nu

De reis naar Ft. Lauderdale

Door: Fer en Stan

24 Februari 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag staat in het teken van de reis van Orlando naar Fort Lauderdale, We staan om 7 uur op om nog een douche te pakken. Nadat we weer helemaal schoon zijn is het dan tijd om onze koffer in te gaan pakken. Dit gaat bij Stan redelijk vlot, bij Fer levert dit echter wat problemen op na het shoppen van gister, zijn koffer blijkt toch wat aan de kleine kant maar uiteindelijk wint de aanhouder en gaat ook Fer zijn koffer goed dicht en kunnen we ons richting de auto begeven. Nadat Fer heeft uitgecheckt uit het hotel rijden we naar de Sizzlers voor ons laatste ontbijt in Kissimmee. Het is een beter ontbijt dan bij de Pondarosa, we hebben er verstandig aan gedaan om nu te kiezen voor thee in plaats van koffie, deze was de laatste keer niet te zuipen. Maar met een goed gevuld buikje na een heerlijk ontbijt stappen we in de auto en gaat de reis via de Florida Turnpike naar Fort Lauderdale. Dit lijkt heel makkelijk, helaas bleek dit toch niet het geval te zijn en reed, op advies van zijn TomTom, de Florida Turnpike op in Noordelijke richting. Bij het oprijden had hij dit door en corrigeerde dan ook zo snel mogelijk zijn fout. Na een rit van ruim 3 uur komen we aan op het vliegveld van Ft. Lauderdale. De auto wordt ingeleverd en we gaan opzoek naar de shuttle van Dollar rent a Car, waar we onze auto gehuurd hadden, tevergeefs bleek. Dollar heeft geen busje om ons naar de haven te brengen. Daarom probeerde we dit maar bij de concurrent Alamo, maar dit lukt ook niet. Gelukkig stopte er net een taxi, meteen hebben we deze man aangesproken en die wilde ons $15 naar de haven brengen. Na een minuutje of 10 toeren door de haven van Ft. Lauderdale komen we aan bij de pier van Royal Caribbean, waar onze boot ligt te wachten. We moesten onze koffer achter laten bij mensen die we nog nooit hadden gezien, maar er stonden karren vol met koffers de kans dat ze die van ons zouden pikken was erg klein en de garantie nadat dat we de kruier een dollartje fooi gaven hadden we er het volste vertrouwen in dat het goed ging komen. Nu we twee koffers lichter zijn kunnen we aansluiten in een lange rij met passagiers die allemaal mee willen met ons schip. Al snel zagen we een poortje waar je door kon wanneer je al heel veel cruises had gemaakt of wanneer je een suite had geboekt. Aangezien dit beide voor ons van toepassing was lieten wij meters lange rijen met passagiers achter ons. Aangekomen bij de balie moesten we tekenen dat we niet met onze neus in het Noro-virus hadden geroerd en dat de ontlasting van dusdanige kwaliteit was dat je toch wat moeite moest doen om er vanaf te komen. Na onze gouden pasjes in ontvangst te hebben genomen konden de gangway in richting het schip. Op het schip aangekomen zochten we eerst onze hut op om deze eens goed te inspecteren. Toen Stan de deur open maakte keek hij verbaast en vol ongeloof over het formaat van onze hut, een echte Grande Suite zoals je op de foto’s kan zien.
We hebben even het schip verkent en om 4 uur moesten we naar de reddingsboten omdat voor elke cruise je moet weten waar je in tijd van nood naartoe moet. Na een kwartier demonstreren wisten we hoe we ons zwemvest aan moesten doen en liepen we naar het voordek om te kijken hoe we de haven gingen uitvaren. Eerst voeren twee andere schepen weg, zoals de Zuiderdam van de Holland Amerika lijn, en werden de trossen los gegooid. We hadden een mooie oranje vlag bij ons die we aan de railing van het schip hadden hingen, zo kon het thuisfront ons goed op zien op de webcam. Na een groeps-sms van we zijn vertrokken kwamen de eerste reacties al snel binnen van we zien jullie al staan en jullie staan vol in beeld met die vlag. Zelfs de US Coast Guard die met een super mooie boot ons begeleide bij onze uittocht zwaaide even naar boven dat ze het mooi vonden. Na nog wat rond te hebben gelopen op het schip, want het is nogal een bak met viereneenhalfduizend passagiers hebben we ons even opgefrist in de hut en ons klaargemaakt voor ons diner. Maar omdat we een late zitting hebben,om half negen pas aan tafel, konden we nog even in het casino kijken hoe mensen die ervan dromen om rijk te worden stapels dollars doneren aan de cruisemaatschappij. Voor de maaltijd zijn we nog even de diamonds club ingegaan en om daar een heerlijk drankje te doen op kosten van de cruisemaatschappij. We gingen om 20.30 naar de Dining Room en werden we naar onze tafel gebracht. Vriendelijke obers en een super maaltijd. Daarna een het schip nog verder verkend en de discotheek onveilig gemaakt. In de vroege uurtjes doken we onze bedjes in.

• 27 Februari 2014 - 19:48

Marijke:

Wawwww, wat een hut! Hier zou je voor je lol de hele dag in bed blijven liggen. Ben benieuwd naar de foto's van de rest van het schip. Een slapeloze nacht is geen straf op z'n lokatie. Zelf een balkon erbij. Wat een luxe!!